Stichting Insolventie Nederland

Persberichten versturen is verleden tijd

Dat er in de huidige mediawereld veel is veranderd, zult u ongetwijfeld gemerkt hebben. Door de opkomst van social media, blogs en simpele CMS als WordPress verandert het huidige medialandschap. Deze verandering gaat gepaard met gevolgen voor onze stichting. Wij begeleiden bedrijven die te maken krijgen met faillissement en betalingsproblemen. Een groot voorkomend probleem is dat de kleine MKB-ers niet met hun tijd meegaan en dat ze daardoor nieuwe klanten niet kunnen winnen. Zij houden vast aan oude methodes zoals het versturen van persberichten, ze vragen zich dan ook vaak af waarom deze niet meer worden opgepakt. Wij geloven dat veel bedrijven een betere omzet kunnen boeken wanneer ze met hun tijd meegaan en gebruik maken de mogelijkheden van een goede website.

”Het is niet meer van deze tijd om persberichten te sturen.”

Zelfs social media is alweer aan het verouderen… Blijf daarom niet achter en begin vandaag nog met bloggen en de nieuwe media! Wij geven een aantal voorbeelden en advies om te beginnen met de nieuwe media. Een klusje in een handomdraai.

Begin met bloggen

Door middel van een Blog kun je eenvoudig de laatste nieuwtjes binnen jouw bedrijf delen. Zorg wel voor relevante content die jouw doelgroep ook echt interessant vindt om te lezen! Het is niet de bedoeling dat je ongerelateerde zaken gaat bespreken op de blog. Weet je niet hoe je een blog moet beginnen? Wellicht kun je door middel van een Cursus WordPress bij Learnit sneller leren hoe je gebruik kunt maken van WordPress met haar eenvoudige mogelijkheden tot bloggen.

Gebruik social media op de juiste manier

Er zijn diverse social media tegenwoordig. Van Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn tot Google plus: maar wat is nou de juiste voor mijn doelgroep? Instagram bevat voornamelijk veel jongere, in de leeftijd van 14-20 is de doelgroep momenteel het grootst. Het zijn voornamelijk meisjes geïnteresseerd in eten, reizen, mode en celebrities. Twitter is altijd een medium in beweging, wordt zowel gebruikt door professionals als door jongeren om onzin op te zetten. Lastig te zeggen, heeft in ieder geval een grote doelgroep. Facebook was altijd het sociale medium van de jongere generatie, maar er vindt een verschuiving plaatst. De grootste doelgroep zijn inmiddels de 40+ waarbij de vrouwen het sterkst vertegenwoordigd zijn. Tot slot LinkedIn: perfect voor business. Veel professionals en werkzoekende. Google Plus is nog altijd zoekende.. Daarover later meer.