Heeft u het idee dat mensen zoeken wat u hen aan kan bieden, maar zij weten niet van u bestaan af? U kan natuurlijk op veel verschillende manieren uw naamsbekendheid groter maken. Een van de succesvolste manieren is adverteren bij de juiste doelgroep die u wilt bereiken en waarbij u de hoogste potentie heeft op kopers. Dit kunt u doen doormiddel van narrowcasting.
Wat is narrowcasting?
Narrowcasting is het reclame maken op narrowcasting beeldschermen. Het wordt niet altijd gebruikt om reclame te maken. Narrowcasting is ook bedoelt om informatie over te brengen naar degene die daar baat bij hebben. Het reclame maken doet u doormiddel van beeldschermen op een plaats te hangen waar het uw doelgroep goed kan bereiken. U kunt ook een scherm afhuren voor u advertentie. U hoeft dan niet zelf de beeldschermen te kopen. Meestal hangen deze beeldschermen al op bij een bedrijf die dezelfde doelgroep als u heeft. Als u bijvoorbeeld een sportwinkel heeft is het handig om te adverteren op een sportvereniging. U doelgroep is dan gerelateerd aan sport. Op een advertentie die u wilt laten zien, kan u zelf weten wat u wilt laten zien. U kan een korte video laten afspelen, maar ook een nieuw product tentoonstellen. Het belangrijkste van narrowcasting is dat mensen van uw bestaan gaan afweten.
Narrowcasting software
De software voor op een narrowcasting beeldscherm kan u kopen op het internet op een website die dat aanbiedt. Meestal moet u een bedrag per maand betalen om de software te kunnen gebruiken. De software voor narrowcasting is makkelijk te gebruiken.
U kan zelf instellen hoe lang en wanneer welke advertenties er te zien zijn. Zo kan u bijvoorbeeld advertenties voor verschillende doelgroepen op verschillende tijden laten zien. Als er iemand bij u wilt adverteren en hij biedt wijnen aan.
Dan is het handig om dit op een tijd te laten zien dat bij u de meeste mensen boven de 18 zijn. Op plekken als partycentrums is dit vaak. Overdag zijn er veel kinderen, in de avond zit het vol met volwassenen. U kan verschillende soorten software gebruiken. Sommige laten steeds dia’s afspelen, de andere laten animaties zien, die u ook met die software kan maken. Narrowcasting vindt u overal. In de bioscoop, bij de autodealer en bij een fastfood restaurant. De laatste jaren in narrowcasting een steeds grotere rol gaan spelen in de wereld van het reclame maken. Op dit moment zijn de meest populaire schermen Philips en LG digital signage schermen voor 2018.