De organisatie van de STIN | ||
De in 1997 opgerichte Stichting Belangen Behartiging Gefailleerden, nu handelend onder de naam STIN (voluit de Stichting Insolventie Nederland) heeft zich de afgelopen 8 jaren op non-profit basis bezig gehouden met het begeleiden van – en geven van individuele hulpverlening aan – enkele honderden personen en bedrijven welke een faillissement tegen zich hebben horen uitspreken. Daarnaast heeft de STIN de belangen van gefailleerden in het algemeen behartigt. In 2004 heeft de STIN besloten om haar werkterrein te verleggen van het curatieve (verzorgende) karakter naar het preventieve (voorkomende) karakter van hulpverlening. Concrete dienstverlening van de STIN De focus van de stichting is komen te liggen bij een aantal zaken, te weten:
De aanpak gaat verder dan reguliere advisering. Daar waar een adviseur mogelijkheden bespreekt en de ondernemer verder zelfstandig laat opereren, staan medewerkers van de STIN naast de ondernemer en helpen bij de uitvoering van de plannen. |